5 Ocak 2008 Cumartesi

Tekerlemeler İlkOkul için

Tekerlemeler
TEKİR
Bir iki tombul tekir
Camdan bakar
Başına takar
Hop hop, altın top
MISTIKMustafa,
Mıstık,
Arabaya kıstık,
Üç mum yaktık,
Seyrine baktık.
LEYLEK
Leylek leylek havada,
Yumurtası tavada,
Gel bizim hayata,
Hayat kapısı kitli,
Leyleğin başı bitli.
KUZU
Kuzu kuzu me
Bin tepeme
Haydi gidelim
Ayşe teyzeme.
YAĞMUR
Yağ yağ yağmur,
Teknede hamur,
Bahçede çamur,
Ver Allah’ım ver,
Sicim gibi yağmur.
KARGA
Karga karga “gak” dedi,
“Çık şu dala bak” dedi,
Karga seni tutarım,
Kanadını yolarım.
PORTAKAL
Portakalı soydum,
Başucuma koydum.
Ben bir yalan uydurdum,
Duma duma dum.
Duma duma dum.
Öğretmeni kandırdım,
Kandırdım.
OYUNOooo…..
İğne battı,
Canımı yaktı,
Tombul kuş Arabaya koş.
Arabanın tekeri,
İstanbul’un şekeri.
Hop Hop altın top,
Bundan başka oyun yok.
HANIM KIZI
Çan çan çikolata,
Hani bize limonata?
Limonata bitti,
Hanım kızı gitti.
Nereye gitti?
İstanbul’a gitti.
İstanbul’da ne yapacak?
Terlik pabuç alacak.
Terliği pabucu ne yapacak?
Düğünlerde,
Şıngır mıngır oynayacak.
KEÇİLER
Ayşe Hanımın keçileri,
Hop hop hopluyor,
Arpa, saman istiyor,
Arpa,
saman yok,
Kilimcide çok.
Kilimci kilim dokur,
İçinde bülbül okur.
İki kardeşim olsa,
Biri ay,
biri yıldız,
Biri oğlan,
biri kız,
Hop çikolata çikolata,
Akşam yedim salata,
Seni gidi kerata.
SINIFLAR
Mini mini birler,
Çalışkandır ikiler,
Mavi gözlü üçler,
Dayak yiyen dörtler
,Misafirdir beşler,
Altılar,
altınımı çaldılar,
Yediler,
yemeğimi yediler,
Sekizler,
semizdirler,
Dokuzlar,
doktor oldu,
Onlar bizi okuttu.

EBEEbe
ebe gel bizeUzaktan vur elimizeEğer vuramazsanEbesin ebeBir, iki, üç, dört, beş, altı, yedi,Bunu sana kim dedi?Diyen dedi on yediYağlı böreği kim yedi?
TAVUKPazara gidelim,Bir tavuk alalım,Pazara gidip,Bir tavuk alıp ne yapalım?Gıt gıdak diyelim.Happur huppur,Happur, huppur yiyelim.
TOPBir iki üçSöylemesi güçSana verdim bir elmaAdını koydum FatmaHop hop hopBir büyük altın top
DEDEAltı kere altı otuz altıDedemin sakalı yolda kaldıSakalını aldı dereye attıDedem sakalsız kaldı EVEvli evineKöylü köyüneEvi olmayanSıçan deliğine
İĞNEOooooİğne iplikDerme diplikÇelik çubukSen çık.
NACAKNacak sapınaİki kesBir sanaBiri de bana
HEDİYEKızın adı HediyeEkmek vermez kediyeKedi gider KadıyaKadının kapısı kitliHediyenin başı bitli
EL EL EPENEKEl el epenekElden düşen kepenekKepeneğin yarısıKeloğlan’ın karısı
KARNIM AÇKarnım açKarnına kapak açDeğirmene kaçDeğirmenin kapısı kitliHeybaşı bitli
DEĞİRMENDeğirmene girdi köpekDeğirmenci vurdu kötekGeldi yedi köpekHem kötekHem yedi köpek
ALİ DAYIAli dayının keçileriKıyır kıyır kişniyorArpa saman istiyorArpa saman yokKilimcide çokKilimci kilim dokur
ÇARŞIÇarşıya gittimEve geldim hanım yokBebek ağlar beşik yokÇorba taşar kaşık yokAli baba öldü tabut yok
HAKKIHakkı hakkının hakkını yemiş.Hakkı Hakkı’dan hakkını istemiş.Hakkı Hakkıya hakkını vermeyinceHakkı da Hakkı’nın hakkından gelmiş.
HASANHasan HasanHelvaya basanKapıyı kıranKızı kaçıran
KÜÇÜK DOSTUMKüçük dostum gelseneEllerini verseneEllerimizle şap şapAyaklarımızla rap rapBir şöyle, bir böyleDans edelim seninle.
ELLERİM PARMAKLARIMSağ elimde beş parmak,Sol elimde beş parmakSay bak, say bak, say bak.Hepsi eder on parmak.Sen de istersen saymakSay bak, say bak, say bak.Hepsi eder on parmak.
ALİAli baksa dum dumSakalına kondumBeş para buldumCebime koydum
KUZUKuzu kuzu meeBin tepemeHaydi gidelimHacı dedemeHacı dedem hastaMendili bohçaKendisi hoca
KOMŞU, KOMŞU -Komşu, komşu !-Hu, hu!-Oğlun geldi mi?-Geldi-Ne getirdi?-İnci, boncuk.-Kime, kime?-Sana, bana.-Başka kime?-Kara kediye-Kara kedi nerede?-Ağaca çıktı-Ağaç nerede?-Balta kesti-Balta nerede?-Suya düştü.-Su nerede?-İnek içti.-İnek nerede?-Dağa kaçtı.-Dağ nerede?-Yandı, bitti kül oldu
TAVŞANKapıdan tavşan geçti mi?GeçtiTuttun mu?TuttumKestin mi?KestimTuzladım mı?TuzladımPişirdin mi?PişirdimBana ayırdın mı?AyırdımHangi dolaba koydun?Çık çık dolaba koydumHaydi, al getirGetirememNeden getiremezsin?Kara kediler yemiş.Vay vay, miyav
NEREDEN GELİRSİN?Nerden gelirsin?Zikzak kalesinden.Ne gezersin?Açlık belasından.Nerde yattın?Beyin konağında.Altına ne serdiler?Perde.Desene kupkuru yerde.Bıyıkların neden yağ oldu?Bıldırcın eti yedim.Bıldırcın yağlı mıydı?Gökte uçarken gördüm.Saçların neden ağardı?Değirmenden geldim.Değirmen dönüyor mu?Zımbırtısını duydum.Ayakların neden ıslandı?Çaydan geçtim.Çay derin miydi?Köprüyü dolaştım,İşte geldim sana ulaştım.CAMBir camİki camÜç camDört camBeş camAltı camYedi camSekiz camDokuz camOn camBu da benim amcam.
Eveleme develemeEvvel altı elma yediSeren sekiz serçe dokuzTarmanın topu karaA devenin çatı kara
EBEEbe ebe neredeSu doldurur deredeDere boyu çalılıkDerede olur balıkŞu ebe de ne alıkOltamı attım,Balığı tuttum.Balık suya dalamaz,Ebe beni bulamaz.Bir, iki, üç, dört, beş, altı, yediBunu kim dedi,Diyen dedi on yedi,Yağlı böreği kim yedi?
ELLERİMEllerim tombik tombik,Kirlenince çok komikKirli eller sevilmezGüzelliği görülmezDişlerim bakım isterHele saçlar, hele scalarUzayınca tırnaklarKirlenince kulaklarBize pis derler, pis derler DEVE Eveleme develemeEvvel altı elma yediSeren sekiz serçe dokuzTarmanın topu karaA devenin çatı kara.PATLICANPatlıcan var patlıcan,Patlasın senin kocan.Şisko şisko biberler,Arabaya bindiler.Elmalar yedi buçuk,Onu yedi, bir çocuk.Patlıcandan bıktım,Ben oyundan çıktım!KOMŞUKomşu komşu huu…Sırtındaki ne?ArpaKaça sattınKırkaEve ne aldın?HırkaÇocuğa ne aldın ?HalkaBÖREKBir, iki, üç, dört, beş, altı, yedi,Bunu sana kim dedi?Diyen dedi on yedi,Yağlı böreği kim yedi?SINIFLARMini mini birler,Çalışkandır ikiler,Mavi gözlü üçler,Dayak yiyen dörtler,Misafirdir beşler,Altılar, altınımı çaldılar,Yediler, yemeğimi yediler,Sekizler, semizdirler,Dokuzlar, doktor oldu,Onlar bizi okuttu.HANIM KIZIÇan çan çikolata,Hani bize limonata?Limonata bitti,Hanım kızı gitti.Nereye gitti?İstanbul’a gitti.İstanbul’da ne yapacak?Terlik pabuç alacak.Terliği pabucu ne yapacak?Düğünlerde,Şıngır mıngır oynayacak.PİTİ PİTİOoooopiti pitiKremanın sepetiTerazi lastik jimnastikBiz size geldik bitlendikHamama gittik temizlendikDik Dik DİkSon dersimiz matematik
KUZUKuzu kuzu mee,bin tepemeHaydi gidelim Ayşe teyzeme.
ÜŞÜDÜMÜşüdüm üşüdüm,daldan elma düşürdüm,Elmamı yediler,bana cüce dedilerCücelikten çıktım,ablama vardım,ablam hasta,çorbası tastaalçık balçık sen bu oyundan çık.
KEDİİğnem düştü yakamdan,kedi geldi arkamdan,Gelme kedi gelme,annem bakıyor balkondan.
TEK TEK TEKERLEMETek tek tekerleme,üstü kaymak şekerleme,Dereye düşme çok soğuk, söyle bana çarçabuk.
SAKSAĞANSaksağan sek sek,kuyruğu tümsekKuyruğuna binelim bizim köye gidelim.
BÖREKBir, iki, üç, dört, beş, altı, yedi,Bunu sana kim dedi?Diyen dedi on yedi,Yağlı böreği kim yedi?
CAMBir camİki camÜç camDört camBeş camAltı camYedi camSekiz camDokuz camOn camBu da benim amcam.
HANIM KIZIÇan çan çikolata,Hani bize limonata?Limonata bitti,Hanım kızı gitti.Nereye gitti?İstanbul’a gitti.İstanbul’da ne yapacak?Terlik pabuç alacak.Terliği pabucu ne yapacak?Düğünlerde,Şıngır mıngır oynayacak.
KARGAKarga karga “gak” dedi,“Çık şu dala bak” dedi,Karga seni tutarım,Kanadını yolarım.KEÇİLERAyşe Hanımın keçileri,Hop hop hopluyor,Arpa, saman istiyor,Arpa, saman yok,Kilimcide çok.Kilimci kilim dokur,İçinde bülbül okur.İki kardeşim olsa,Biri ay, biri yıldız,Biri oğlan, biri kız,Hop çikolata çikolata,Akşam yedim salata,Seni gidi kerata.
KOMŞU, KOMŞU-Komşu, komşu !-Hu, hu!-Oğlun geldi mi?-Geldi-Ne getirdi?-İnci, boncuk.-Kime, kime?-Sana, bana.-Başka kime?-Kara kediye-Kara kedi nerede?-Ağaca çıktı-Ağaç nerede?-Balta kesti-Balta nerede?-Suya düştü.-Su nerede?-İnek içti.-İnek nerede?-Dağa kaçtı.-Dağ nerede?-Yandı, bitti kül oldu.
MISTIKMustafa, Mıstık,Arabaya kıstık,Üç mum yaktık,Seyrine baktık.
OYUNOooo..İğne battıCanımı yaktıTombul kuşArabaya koşArabanın tekeriİstanbul un şekeriHop hopBundan başkaoyun yok.
ÖRDEKÇık çıkalımÇayıraYem verelimÖrdeğeÖrdek yemi yemedenCiyak miyakDemedenAldım baktımKimi çıkardım
LEYLEKLeylek leylek havada,Yumurtası tavada,Gel bizim hayata,Hayat kapısı kilitli,Leyleğin başı bitli.
PATLICANPatlıcan var patlıcan,Patlasın senin kocan.Şisko şisko biberler,Arabaya bindiler.Elmalar yedi buçuk,Onu yedi, bir çocuk.Patlıcandan bıktım,Ben oyundan çıktım!
TOPBir iki üçSöylemesi güçSana verdim bir elmaAdını koydum FatmaHop hop hopBir büyük altın top
Al şu takatukaları, takatukacıya götür.Takatukacı takatukaları takatukalamazsa,takatukaları taka tukalatmadan geri getir.
Eller pekmezlenmiş de biz pekmezlenmemişiz.
Bir berber bir berberebre berber gel beraberbir berber dükkanı açalım demiş.
Hakkı hakkının hakkını yemiş.Hakkı Hakkı’dan hakkını istemiş.Hakkı Hakkıya hakkını vermeyinceHaklı da Hakkı’nın hakkından gelmiş.
İndin dereye silindim silindim çıktım.
IramazanIrgatları ıramazan irgadamadan al da gel.
Yağmur yağarsa raylar ıslanır, yağmur yağar saraylar ulanır.
Karnım açKarnına kapak açDeğirmene kaçDeğirmenin kapısı kitliHeybaşı bitli
Nacak sapınaİki kesBir sanaBiri de bana
Kızın adı HediyeEkmek vermez kediyeKedi gider KadıyaKadının kapısı kitliHediyenin başı bitli
El el epenekElden düşen kepenekKepeneğin yarısıKeloğlan’ın karısı
Incık, mıncıkSen dur, sen çıkHasan HasanHelvaya basanKapıyı kıranKızı kaçıran
Değirmene girdi köpekDeğirmenci vurdu kötekGeldi yedi köpekHem kötekHem yedi köpek
Ali dayının keçileriKıyır kıyır kişniyorArpa saman istiyorArpa saman yokKilimcide çokKilimci kilim dokur
İçinde bülbül benim olsaİki kardeşim olsaBiri ay biri yıldızBiri oğlan biri kız
Delmişler, dakmışlarBunu böyle yapmışlarDelmiyelerdi, dakmıyalardıBunu böyle yapmıyalardı
Bir ikidir bir ikiBeş altındır, beş, altıİnanmazsan say da bakOn altı, on altı
Selamün aleykümAleyküm selamNereye gidiyon?Daha gidiyomNeye gidiyonAl şu takatukaları,takatukacıya götür.Takatukacı takatukaları takatukalamazsa,takatukaları taka tukalatmadan geri getir.Eller pekmezlenmiş de biz pekmezlenmemişiz.Bir berber bir berbere bre berber gel beraber bir berber dükkanı açalım demiş.Hakkı hakkının hakkını yemiş.Hakkı Hakkı’dan hakkını istemiş.Hakkı Hakkıya hakkını vermeyince Haklı da Hakkı’nın hakkından gelmiş.İndin dereye silindim silindim çıktım.Iramazan
Irgatları ıramazan irgadamadan al da gel.Yağmur yağarsa raylar ıslanır,yağmur yağar saraylar ulanır.Karnım açKarnına kapak açDeğirmene kaçDeğirmenin kapısı kitliHeybaşı bitliNacak sapınaİki kesBir sanaBiri de banaKızın adı HediyeEkmek vermez kediyeKedi gider KadıyaKadının kapısı kitliHediyenin başı bitliEl el epenekElden düşen kepenekKepeneğin yarısıKeloğlan’ın karısıIncık, mıncıkSen dur, sen çıkHasan HasanHelvaya basanKapıyı kıranKızı kaçıranDeğirmene girdi köpekDeğirmenci vurdu kötekGeldi yedi köpekHem kötekHem yedi köpekAli dayının keçileriKıyır kıyır kişniyorArpa saman istiyorArpa saman yokKilimcide çokKilimci kilim dokurİçnde bülbül benim olsaİki kardeşim olsaBiri ay biri yıldızBiri oğlan biri kızDelmişler, dakmışlarBunu böyle yapmışlarDelmiyelerdi, dakmıyalardıBunu böyle yapmıyalardıBir ikidir bir ikiBeş altındır, beş, altıİnanmazsan say da bakOn altı, on altıSelamün aleykümAleyküm selamNereye gidiyon?Daha gidiyomNeye gidiyonEbe ebe neredeSu doldurur deredeDere boyu çalılıkŞu ebe de ne alıkEbe suya dalamazArasada bulamazEne nene bulamazBen sana küstümMini mini birlerÇalışkan ikilerTebmbel üçlerDayak yiyen dörtlerBeşler makine gibi işlerAltılar altını çaldılarYediler yemeğimi yedilerSekizler seksek olup gittilerDokuzlar toktor olup gittilerOnlar kırmızı donlarArmudu kestimTavana astımTap dedi düştüAli baksa dum dumSakalına kondumBeş para buldumÇarşıya gittimEve geldim hanım yokBebek ağlar beşik yokÇorba taşar kaşık yokAli baba öldü tabut yokOoo iğne miğneUcu düğmeFilifilinceKuş dilinceHoroz öttüTavuk teptiBülbül kızıSelamına dua etti
Alçık balçıkSana dedim sen çıkHakkı Hakkı’dan hakkını istediHakkı Hakkı’nın hakkını vermeyinceHakkı Hakkı’nın hakkından geldiDeğirmene girdi köpekKöpeği aldı köpekKöpeği yedi köpekKöteği yedi köpekKuzu kuzu meeBin tepemeHaydi gidelimHacı dedemeHacı dedem hastaMendli bohçaKendisi hocaKapıdan tavşan geçti mi?GeçtiTuttun mu?TuttumKestin mi?KestimTuzladım mı?TuzladımPişirdin mi?PişirdimBana ayırdın mı?AyırdımHangi dolaba koydun?Çık çık dolaba koydumHaydi al getirGetirememNeden getirimezsin?Kara kediler yemiş.Vayı vay, miyav

Hiç yorum yok: